Fem år

Idag har jag & Alexander vart tillsammans i fem år, det som startade som en internet flört ledde till giftemål & barn. Men vi tar det ifrån början.

Våren 2005 spelade jag spelet Counterstrike & "mixade" med några vänner & nya bekanta. En av dessa var Alexander, vi spelade matchen & jag tyckte killarna var trevliga. Jag loggade in på deras irc kanal (mycket nörd språk nu) & började snacka med grabbarna.

Jag & Alex klickade direkt & ganska snart så bytte vi msn, där pratade vi om allt & inget. Efter ett tag så började det snackas om att vi skulle träffas. Jag hade hela tiden trott att Alex var singel, men så var inte fallet upplyste en avundsjuk kompis (han var lite småkär i mig med). Jag pratade då med Alex & sa att det inte kunde bli något mer än vänner mellan oss om de inte gjorde slut. Alex var tvungen att fundera ett tag, men bestämde sig för att göra slut.

Tyvärr kunde jag inte lita på honom då & bad då om att få ringa upp detta x. Jag fick nummret & ringde nervöst till min bästa kompis & berättade vad jag skulle göra.

S: "Ska jag ringa henne?"
J: "Ja"

Vi la på & jag slog nervöst nummret:

X: hallå, det är ....
J: Hejsan, jag skulle vilja veta om du har vart tillsammans med någon som heter Alexander & har ni precis gjort slut?
X: ja, vem är det här?
J: Jag heter Sarah & jag vill inte prata med dig mer.
Klick!

Hahaha, ringde genast upp Jenni & vi tjöt i telefonen. Pinsamaste jag har gjort tyckte jag då, ganska klokt tycker jag nu. Man vet ju inte vem personen på internet är eller om de ljuger om vad de har gjort.

Sagt & gjort så bestämde vi oss för att träffas efter min klassresa till London. Alex skulle ta tåget till Västerås & bo hos en kompis. Han anlände med tåget på söndagen & blev synade i sömmarna av mina föräldrar. Vi satte oss i bilen & höll handen & mina föräldrar skjutsade ut oss till kompisen lägenhet. Det hade redan känts bra på internet men jag blev säker på att han var killen för mig när vi väl träffades. Vi hade en vecka att lära känna varandra innan jag skulle iväg & jobba i Stockholm. Vi umgicks dagarna i ända & hade det mysigt. När vi väl skiljdes åt var det jobbigt, för vi visste att det var två veckor kvar innan vi kunde ses igen & då kändes det som evigheter.

Två veckor senare så åkte jag tåg till Mariestad & jag fick träffa hans familj & kompiar där. Väldigt kul & väldigt jobbigt, blev även rätt så friskt testad av Alex bästa kompisar. Nu i efterhand så fick jag veta att de hade verkligen avskytt den gamla flickvännen & ville helst att Alex skulle vara singel nu när han väl hade vågat göra slut (Alex hatar konflikter).

Efter denna helg så visste vi inte när vi skulle kunna ses igen, då jag skulle jobba klart i Stockholm & sedan skulle jag vidare till Italien. Både jag & Alex var panka, men vi frågade ändå mina föräldrar om Alex inte kunde få komma ner till Italien några dagar. Efter ett tag så gav föräldrarna med sig & det blev bestämt att Alex skulle få komma ner till Italien i tio dagar. Lyckan var gjord & Alex fick slava med att måla huset för att få ihop pengar till Italien.

Den sommaren kommer jag alltid komma ihåg, det var mycket hångel, mys & bad. Dessa dagar kommer jag alltid att komma ihåg!

Men nu hoppar vi vidare. Vi pendlade i två år mellan Västerås & Mariestad, tills att Alex hade gått ur skolan, då flyttade han hit till Västerås & vi hittade en liten tvåa. Det var en ny era i våra liv, vi fick bli sambos. Som för alla par är det en prövning til en början, men jag tyckte att vi anpassade oss till varandra väldigt bra. Förutom att jag var tvungen att lära Alex allt. Han kunde inget om hushållsarbete eller matlagning.

Våren 2009 fick vi veta att vi skulle få barn. Mycket hände, sparplan lades upp. Lägenhet sades upp, lägenhets köp genomfördes, renovering, bröllop & tillsist kom hon. Underbara Caeila, älskade barn. Ni kan läsa mer om år 2009 här.

Det är rätt så roligt att titta tillbaka & se hur vi var då & hur vi är nu. Hur vi har sporrat & uppmuntrat varandra att utvecklas & bli bättre. Vi lär oss av varandra hela tiden & stöttar varandra i vått & torrt. Det är vi mot världen & vi kommer alltid att vara tillsammans.

Så jag älskar dig Alexander!




Kommentarer
Postat av: Sarah

Grattis!

Klockrent att du ringde upp den där tjejen.. Haha!

2010-06-13 @ 15:17:12
URL: http://strimmor.wordpress.com
Postat av: Anonym

GRATTIS till Er !!

Ni är så fina ihop och Er dotter är bland det gulligaste jag sett :)

2010-06-13 @ 16:30:47
Postat av: Jenni

roligt att du berättade allt från början. :) och mysig bild på er! din frisyr där ser riktigt snygg ut. :)

2010-06-13 @ 17:04:47
URL: http://mielekki.blogg.se/
Postat av: Naima

Men gud vad tiden går. Grattis till 5års dagen. Jag minns första gången jag fick träffa dig. Det var på den tiden jag var tillsammans med Daniel. Kan ju säga att du var MYCKET trevligare än Alex förra tjej. Ni är verkligen gjorda för varandra. Grattis verkligen!

2010-06-13 @ 19:56:10
Postat av: Josefine

Stort grattis till er! Puss

2010-06-13 @ 20:53:25
Postat av: Janika

åh vilket mysigt inlägg. ni är som gjorda för varandra <3

2010-06-14 @ 21:55:18
URL: http://ahooooo.blogg.se/
Postat av: Amanda

Va fint!!! Blir rörd :) Grattis till er! Ni e så himla fina tillsammans!

2010-06-14 @ 23:27:07
URL: http://mandy80.blogg.se/
Postat av: ela

Ni är så himmla fina tillsammans! Grattis :)

2010-06-19 @ 22:33:53
URL: http://konstigtattvaraela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0