År 2009

Jag & Alexander pratade igenom lite saker i bilen på väg hem ifrån mor&far. Det är där som vi reder ut det mesta, vi skulle kunna köra i dar om vi fick det. För i bilen finns det inte så mycket annat att göra än att prata. Vi blickade både tillbaka & frammåt. Vi pratade om det som har varit & det som komma skall. Nu tänkte jag ta er tillbaka på en återblick av året 2009.

År 2009 var vårt år på många sätt, viktigaste händelsen var ju helt klart Caeila. Men många andra saker hände också. I februari åkte vi & ett gäng på Carneval i Venedig. Vi klädde ut oss & hade det bra, redan där började jag ana ugglor i mossen. Då min kropp inte var riktigt sig själv, jag mådde illa & frös.

I mitten av mars, när jag satt i föreläsningssalen fick jag en panik attack. Jag höll på att spy rakt ut. Typiskt nog satt jag på mittersta raden i mitten. Satt där & hyperventilerade & kände att nu är något knas. På väg till jobbet samma dag stannade jag till på Apoteket. När jag kom till jobbet  tog mitt första graviditetstest & som ni förstår var jag preggo. Alex kom till jobbet precis innan stängning & skulle då prova ut lite jeans. Butiken var tom & jag smög mig in i provhytten. Jag viskade i Alex öra "du ska bli pappa". Alex kollade på mig & log så där fånigt som bara han kan & sa "nehe, är det säkert".

Sedan började paniken växa, frågorna var många & svaren var inte så självklara! Hur ska vi klara oss ekonomiskt? Hur ska det gå med studierna & vart ska vi bo? SGI vad är det? Det tog oss några veckor att lägga upp en sparbudget samt se hur vi skulle fixa studierna. Alex var tvungen att skärpa sig rejält i skolan & ta igen en massa poäng. För nu var det inte bara jag & han längre utan nu var det vi tre.

Våren gick & vi försökte få tag i en hyreslägenhet som var större än våra 50 kvm & inom rimliga priser. Vi fick komma & titta på många men de vi ville ha, var vi tyvärr inte först på. Vi sa upp vår lilla hyreslägenhet till sommaren för att spara pengar & tog vårt pick & pack hem till min mor & far. Vi spenderade 4 veckor i Italien & när vi kom hem så började vi titta på bostadsrätter. Vi hittade en som var perfekt & slog till.

Första september flyttade vi in & vi började med att renovera alla rummen. Men nu med facit i hand inser vi att det var ett misstag då vi bodde i en byggarbetsplats i ca 1 månad. Min kropp sa ifrån efter ca 3 veckors spackling & slipning. Alex & hans bror fick nu ta den största arbetsbördan. Jag studerade då 100 % & Alex studerade 100 % samtidigt som vi renoverade ca fyra h om dagen. Det var tungt men det går om man vill.

Mitt i alltihoppa hade vi bestämt oss för att gifta oss. 26 september hade vi bestämt datum för att gå till rådhuset, en blygsam cermoni med min mor & far som vittnen. Vi hade tänkt ha en liten middag med de närmsta vännerna & familjen. Detta tyckte tydligen min mor & far var för lite, så de organiserade med hjälp av några vänner en överraskningsfest. 60 personer stod & väntade på oss, vilken lycka :D (Mer om det i ett annat inlägg)

Efter brölloppet bestämde sig Alex att börja studera 200% & försöka ta två kandidatexamens, hanär snart klar med sitt första år på båda programmen. Webbprogramering & Interaktionsdesign. 

Den 31 oktober kom Caeila, våran fina tjej & sedan dess har Alex försökt att lugna ner allt här hemma, vilket tyvärr inte har lyckats. Caeila är väldigt van med ljudet av en borrmaskin eller en såg. Hon gillar att se när vi pysslar & är väldigt fascinerad av alltihoppa.

Tänkte berätta om år 2010 i ett annat inlägg, men ville ta upp år 2009 så att ni vet lite bakgrund & hoppas att ni kanske blir inspirerade. Vill visa att allt är möjligt, även fast man är ung, fattig & studerande. Det går bara om man vill. Ha drömmar, ha mål & ha visioner.





Kommentarer
Postat av: Ibbe

Mina tre vänner! Ni har verkligen kämpat hårt år 2009. Jag kan inte göra så mkt mer än att beundra er från hela mitt hjärta. Hälften av de grejer Sarah skriver om har jag själv inte upplevt. Och att se er kriga och ta er igenom "livet" gör mig tårögd. Starka ni är båda två, och ni superfina båda två. Tveka inte att kontakta oss (jag, ninni eller yonge) om ni är sugna på att ta en liten paus från vardagen. Mirre är på besök ofta och jag har aldrig sett henne så glad förut. Jag vill jättegärna träffa er igen, krama er! Kämpa på! Vad skulle livet vara utan utmaningar? ;)



Kram på er! MVH Ibbe

2010-04-25 @ 23:14:32
URL: http://www.mysamsung.se
Postat av: janika

vad mysiga ni är <3

2010-04-26 @ 11:29:57
URL: http://ahooooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0