il pesce fritto in pastella all'italiana piú croccante

(Bilden blev väll sådär, men man lär sig med tiden!)

Hur blev det nu då?! Lyckades jag? Hur lång tid tog det? Alex spontana reaktion!

Det var gott & syrligt! Kanske ingen wowfaktor men något att bryta vardagen med! Jag la till lite ingredienser till receptet, dvs citronstekta potatisar, haricortverts stekta med vitlök! Eftersom receptet var på bara själva fisken!

Jag läste fel på receptet en gång & fick göra om frityrsmeten, jag menar man skriver inte "på sidan 19 finns det ett traditionellt recept på frityrsås, fast jag vilj att ni gör så här istället..." Annars gick det bra! Väldigt lätt & gott!

Tiden, ja ni det tog tid. Men som varje nytt recept så tar det tid. När man vet vad man ska göra så kan man ju tidsuppskatta det hela med & planera vad som ska göras först osv. Det tog 1,5 h idag. Men man skulle lätt kunna få ner det till 45 min om man vet vad man ska göra!

Alex tyckte det var gott & han gillar iden på vardagslyx! Att hela tiden få prova nya rätter! Nu är det dags för soffmys & kanske en film!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0