I may just have found my inspiration to continue with my quest

Igår såg jag en inspirerande film Julie & Julia, jag tänkte att det där kunde vara jag, jag som provade en massa recept med en deadline! Känna mig inspirerad igen & hitta tillbaka till min matglädje! För den tryter, när man har en gnällig bebis hemma som vill ha uppmärksamhet! Känna glädjen till maten & passionen för att vara i köket igen!

Så jag tänkte ge det ett försök samtidigt som jag ger bloggen ett försök till. För detta är ju inte en resa som jag skule vilja göra ensam, jag behöver ert stöd, ert medkännande & era piskor som säger åt mig att skärpa mig när jag latar mig! Så vad är mitt mål? Jo, jag ska laga min favoritkocks Jamie Olivers rätter, har ju somsagt endel böcker av honom och jag tror att jag bara har hunnit med ett fåtal recept. Jag ska utmana mig själv & gå utanför min komfortzon & prova på allt!

När jag bläddrar igenom hans böcker stöter jag dock på problem, jag kan ju inte bara gå efter sidordningen, utan jag måste på något sätt strukturera upp det! På vardagarna ska det vara en varmrätt & det får räcka medans på lördagarna skall jag laga tre rätters! Förätt, huvudrätt & efterätt! Åh, det ska bli så kul!

Så vad ska vi göra denna vecka? Vi börjar i boken Jamies Italien så nu är det dags att sätta upp ett matschema här och nu!

Måndag:
il pesce fritto in pastella all'italiana piú croccante - friterad fisk på italienska med den allra sprödaste paneringen
Tisdag:
minestrone d'inizio autunno- tidig höstminestrone
hemmagjort vitlökbröd
Onsdag:
pasta alla norma- normas pasta
Torsdag:
rotolo di zucca e ricotta - rotolo med spenat, squash & ricotta
Fredag:
Förrätt:
fritto di salvia e alici - friterade salvia blad & sardeller
Varmrätt:
risotto ai funghi e prezzemolo - risotto med stekt svamp & persilja
Efterätt:
torta di riso - florentinsk rispaj
Lördag:
Förrätt:
Limoni di amalfi cotti al forno - ungsbakade amalficitroner
Huvudrätt:
Spiedini di salsiccia e manzo con polenta - spett med korv,kött & med hemmagjord polenta
Efterrätt:
sorbetto di pera - päronsorbet
Söndag:
Paus (söndagsmiddag hos mor & far)

Nu ska vi iväg & handla all mat som behövs! Vi får se hur denna resa slutar!



Kommentarer
Postat av: Anna Kruger

Vadå paus på söndag?? du får fixa söndagsmiddag också ngr gånger :-)

2011-02-28 @ 07:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0