En pluggande mammas vardag

Idag har vi vart på Pinglan & pinglat lite, som vanligt var det väldigt mysigt & man fick snacka av sig lite med andra mammor. Kände verkligen att det var kul & fick en väldigt fin komplimang av A. Hon sa: GUD va duktig du är som pluggar, känner att jag själv inte skulle orka & tycker att det är bra att du gör det.

Jag kände att jag liksom växte lite, kände mig stolt & glad. Jag har liksom alltid känt att det är en självklarhet att plugga vidare & att även göra det fast att jag har ett litet barn. Att det är något som jag måste göra, något som kommer att förändra Caeilas förutsättningar för en bra uppväxt.

Visst kan hon ha en bra uppväxt trots att jag inte får en högre utbildning, missförstå inte mig nu. Men jag vill kunna ha råd med allt som jag vill ge henne. Allt som jag vill att hon ska kunna göra med oss. Åka utomlands, prova på dyrare aktiviteter, äta ute oftare osv. Att inte alltid behöva tänka på pengar & ekonomi. Skulle vilja kunna leva mer på vardagen samtidigt som sparkontot växer. För så är det absolut inte nu!

Nu är det dags för film med mannen! Ha en trevlig kväll!






Kommentarer
Postat av: ela

Tänk på att du är en fantastiskt förbild för caeila också! Hon kommer kunna titta på dig och tänka: kunde mamma kan jag också och känna att hon klarar allt!



Jag ser faktiskt upp till dig också en smula. Du motiverar mig att orka plugga och ha fokus på framtiden!

2010-09-03 @ 20:55:55
URL: http://konstigtattvaraela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0