Första dagen på två & ett halvt år

Satte klockan på alarm på klockan halv åtta. Första gången på ca ett år. Kändes väll sisådär, pallrade mig upp & tog en dusch. Rostade de överblivna sconesen från gårdagens mat & tog sedan cykeln ner till högskolan.

Lotsade mig fram till salen Naxos & tog front row seats som den pluggisen jag är! Kändes bra redan & jag kände att jag kunde slappna av. Inge tankar på Caeila eller hur hon hade det där hemma (hur illa det än låter), jag var fokuserad & en intressant föreläsning om väggar, tak & grund upptog mina tankar.

Fredrik vår lärare började räkna upp vad man kunde bli & att forska inom energisnåla hus sa han var en sak som behövdes. Där träffade han mitt hjärta med intressepilen, som Amos fast med kunskap. Det är en liten hemlig passion som jag har. Vill skapa drömhem till mig & andra som är hållbara!

Efter skolan så cyklade jag hem för att möta upp min lilla skruttfia & hemma pappan Alex. Väl hemma så har Caeila inte riktigt vart 100 % idag. Gnällig liten kikka & hon har redan somnat (alltså vid sju tiden). Hon brukar iallafall vara uppe till ca åtta/nio. Men under eftremiddagen så hann vi iallafall med en tur ut till lekplatsen & de är de bilderna som jag tänkte bjuda på idag!

Road av gungan? (vanligtvist ler hon med hela ansiktet!)

Sand är kul, men inte speciellt intressant att stoppa i munnen, tack & lov!

Under rutschkanan kunde man ha skoj! Leka tittut med kameran!





Avslutar denna bildserie med att äta på en kotte med barr!

Nu ska jag njuta av några avsnitt av private practice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0