Long time no see

Känner inte att jag har så mycket att säga egentligen. Händer så mycket just nu & orken för att blogga har liksom prioriterats bort! Vilket inte gör mig ett dugg. Tycker att det är tråkigt men samtidigt lättad över att man liksom inte har tid! Känns som att jag använder mina hjärnceller till annat!
Mina dagar ser likadana ut, jag går upp 6.45 & gör mig själv & Caeila redo för skola & dagis. Lämnar Caeila på dagis kl 7.45 & trampa vidare mot högskolan. Brukar antingen ha föreläsning på morgonen eller på eftermiddagen & tiden däremellan så studerar jag böcker & anteckningar. Kl 16 trampar jag mot dagiset & hämtar upp lillskruttan. Vi trampar eller kör hemåt & börjar med lite mat.
kl sju går Caeila & lägger sig & det är dags att inta soffläge, trött & utmattad. Sedan börjar dagen om igen. Det som är bra med denna modellen är att jag aldrig studerar på kvällarna eller på helger. Eftersom att jag lägger åtta timmar om dagen på plugg så är jag familjens när jag väl är hemma! Det är underbart & avkopplande för jag vet att jag har gjort mitt!
Igår var en del av mammamaffian här & det var mysigt! Vi hade inte setts på så länge & med deras hjälp så vågade jag mig på 5 minuters metoden igen. Det tog ca 30 minuter innan skruttan somna, men sedan sov hon bra hela natten.
Dagis har även gått relativt bra, är super nöjd med personalen & Caeila trivs mer & mer! Fösta dagarna grät hon från parkeringen in till dagis & tills att jag lämnade henne. Det skar i mitt mamma hjärta. Samma sak när folk började hämta sina barn, Caeila grät varje gång någon kom & öppnade dörren Hon trodde då att det kanske var mamma eller pappa som kom. Nu är hon dock hemma resten av veckan för att honhar råkat ut för en bajsbakterie! Alex har vabbat idag & kmr vabba halva dagen imorgon! Sedan är det min tur att vara hemma torsdag fredag. Men vi kanske tar oss till pinglan imorgon. Beror på hur hon mår i kistan!
Bjuder på lite bilder :D Ni har ju inte sett lillskruttan på ett tag!
Sitta under vagnen är populärt!
Måla med fingerfärg är mysigt & gott! Tungan måste man ju ha rätt i mun!
När man är tjurig får man diska!
Nu är det arga snickaren! Sedan kanske jag ska se Shrek 3!

Kommentarer
Postat av: Ninni

haha vilken söt sista bild :D <3

2010-11-26 @ 10:33:57
URL: http://ninnzanlee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0