Sju månader idag

Idag blir Caeila sju månader, det var sju månader sedan jag hade en stor mage & svullna fötter. Känns som att det går alldeles för snabbt! Så vad har hänt under den senaste månaden i Caeilas utveckling?

Jo, hon har börjat ställa sig upp mot olika saker, alltså att hon tar tag i saken & drar sig uppåt. Farligt farligt anser mamma, då hon inte riktigt har balansen. Men hon är modig min lilla tjej & fast att det har blivit en & annan faceplant så försöker hon om & om igen.

Mat är numera en favorit del i hennes liv (helst hemmlagat) & majskrokar går inte att leva utan. Hon älskar att duscha själv & ligger gärna under de varma vattenstrålarna med en leksak eller två. Hon kommer vilken dag som helst att börja krypa, men just nu nöjer hon sig med att köra armystyle. Det går fort det med, iallafall tillräckligt än så länge.

Den första tanden har tittat fram & det kliar som attans i munnen på na (tror jag iallafall). Tandborsten är god att suga på & vi gör frammsteg när det gäller tandborstning. Tittut leken börjar även bli väldigt populär & även "jaga mamma genom olika rum" leken.

Tror att jag fick med de stora milstolparna i Caeilas liv, jag ndrar vad som händer denna månad?

 



Kommentarer
Postat av: Jenna

Vad kul att hon börjar få tänder. Viggo är lite sen på den fronten. Ingenting har dykt upp här!



Majskrokarna är ju hur bra som helst att ha med i väskan. Jag kan tom sitta och trycka i mig dom. Tycker de är goda! =)



Kram

2010-05-31 @ 09:47:05
URL: http://vardagenmedviggo.blogg.se/
Postat av: Amanda

HAHAA faceplant! Älskar de ordet :D

Hon e så snabb i utvecklingen din lilla tjej. Ingen fegis där inte! Passa er! ;)

2010-05-31 @ 10:46:48
URL: http://mandy80.blogg.se/
Postat av: Anka

Läskigt vad tiden går fort...

Ninjan drog sig upp på köksstolen igår vilket resluterade i att han fick hela över sig och ett blåmärke i pannan, dessutom har han rivit sig på nästan så man kan nästan tro att han var ute och slogs mot naziterna i helgen ;)

Syns på djäkne snart... <3

2010-05-31 @ 11:52:19
URL: http://blomsteranka.blogg.se/
Postat av: Jenni

faceplant och armystyle, haha. :D

grattis till lilla hjärtat. :)

2010-05-31 @ 13:49:19
URL: http://mielekki.blogg.se/
Postat av: Anonym

GRATTIS !!

Söt hon är i sin lilla jeansklänning :D

2010-05-31 @ 17:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0