Samlaren inom mig

Jag tror att nästan alla samlar på något & jag har två passioner. Den första passionen är Jamie Oliver. Köper i princip allt han gör, det får inte ksota vad som helst. Men gillar hans stil.  Den andra passionen är mitt keramikset ifrån Italien.

Mitt Jamie Oliver set har jag samlat på sedan studenten. Det består av kastruller, stekpannor, kryddor, kokböcker, mortel osv. Men jag kommer nog aldrig bli klar, sitter ofta på hans hemsida & dregglar :P Min syster tycker att jag är lite knäpp.


Det Italienska Keramiksetet började jag med för tre år sedan. Det är ett dyrt set så varje gång jag är i Italien så köper jag med mig hem en del. Det är handgjort & färgsprakande. Detta år ska jag köpa fler små skålar & kanske festar till det med en vas. (har ett stort fat också)



Har ni någon passion? Något som ni samlar på? Berätta!



Kommentarer
Postat av: Amanda

Åååååå!!!!! Helt underbara grejer!!! We share the same passion ;)

ÄLSKAR speciellt de där stora fatet!

Fast nu har jag hamnat i en vit fas. Alltså jag vill helt plötsligt bara ha vitt hemma...hmm. Undrar hur länge de håller... Jag gör JÄMT om i min inredning. Min kille blir galen! Vi åkte flera timmar för o hämta soffan vi har nu o när jag sa att jag vill sälja den o köpa en vit istället fick jag en stoooor suck! Kan inte rofört! Älskar att inreda o gö om! :D

2010-05-08 @ 21:07:52
URL: http://mandy80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0