Oinspirerad

Lika oinspirerad som vädret, hatar regn! Skulle behöva gå igenom min garderob men det går inte när man har en huligan lös i huset (läs Caeila). Hon är väldigt rörlig & kommer börja krypa vilken dag som helst nu!

Till saken nu är att jag skulle behöva packa ner alla vinterkläder & se till så att alla vinterskor åker ner i källaren. Känns så onödigt att de ska skapa kaos här hemma. Men jag är så oinspirerad just nu, orkar inte ta tag i det. Sitter här & skyller på att det är Caeila som skapar kaos. Men så är det ju inte. Hon skulle ju kunna var med i rummet! Så vad är det då som är problemet?

Jo, det brukar bli en sådan här period när min man går in i sina tenta perioder. Blir för mycket för mig, att ta hand om Caeila, hushåll & ha ork & inspiration. Så i slutet av hans tenta period (två veckor) är även jag helt slut. Det känns som om jag hindrar honom ifrån att bli klar & därför försökerjag inte störa honom. HAr vart ute med min vagn konstant de senaste veckorna & det är inte ofta vi har vart hemma. Det är jobbigt då jag vill vara med honom. Han är ju en del av mig & han ger mig kraft & inspiration. Genom att inte vara med honom så blir jag ofta deppig i slutet av perioden! Imorgon kl 8.00 så är han fri. Sedan har han bara en redovisning kvar & sedan är skolan klar för sommaren! Jag längtar! Imorgon ska vi gå på Robin Hood för att fira att hans projekt är färdigt!

Om tre veckor ska han börja på sitt nya jobb, men det verkar som att han ska börja jobba lite tidigare än väntat. De behövde hans hjälp med ett projekt. Det blir bra, bara han e ledig när han väl kommer hem. Nu är han upptagen hela dagarna från att han stiger upp tills det är läggdags.

Ha ha värsta deppig jag lät över att det regnar en dag? Men det är då allt hinner i kapp, att jag & Alex inte haft tid för varandra på två veckor & att jag har fått sköta om allt. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge & snart är sommarlovet här :D

Ska gå & lägga mig tidigt för att det snabbt ska bli dag! Det känns som att det är min födelsedag imorgon, men istället för att få presenter så får jag tid. Tid med den jag älskar & det är ovärderligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0