Martedì

Har alltid haft svårt för de italienska veckodagarna på något sätt. Så nu tänkte jag lära både er & mig! Skäms lite för detta så det är ju bara att ta tag i det. Tycker att det är jätte jobbigt att vara i Italien & när någon snackar om en dag måste jag fråga min mor om vilken dag det är. Ma adesso mi insegno! (Men nu ska jag lära mig).

Idag är en vanlig dag. Jag & Caeila ska iväg till Djäkneberget igen för att mysa & fika med mamma maffian! Det ska bli riktigt kul & jag ser fram emot att träffa alla. Det är så underbart att vi försöker ses minst en gång i veckan, man känner att man hör till någon stans.

Annars hände rints å mycket idag, känner att det är dags att återgå till vardag, ska väll städa lite när jag kommer hem. Denna vecka är den sista veckan som Alex pluggar (om han hinner med allt). Så jag & Caeila försöker göra oss så små som möjligt så att han kan få lugn & ro. Detta betyder många promenader för vår del, men jag klagar inte. För snart är det vi & sedan är det Italien som gäller!

Ha en bra dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0