Drömmen om världen

Jag & Alex har en dröm om att vara ekonomiskt oberoende. Om vi skulle vara det så skulle vi vilja köpa oss en stor segelbåt. En tre mastare med stora vita segel & ett stort trädäck. På båten skulle det finnas plats för en liten resturang & sedan skulle det bära av. Vi skulle segla världen runt & i varje hamn vi anländer till skulle vi öppna vår resturang. På resturangen skulle mina familj & vi servera italiensk mat & goda drycker.

Båten skulle förstås ha någon form av självförsörjning, såsom solpaneler, vindkraftverk, vågkraft eller varför inte kunna utnyttja vindens kraft i seglerna? Någon teknik som gjorde oss oberoende av bränsle, såsom diesel eller bensin. Vi skulle självklart ha en motor, men den skulle drivas av naturens krafter. För att ha kontakt med omvärlden skulle vi ha satellite internet eller något liknande.

För barnens skull, skulle vi ha med oss en guvernant som såg till att våra barn fick en bra utbildning & sedan skulle vi leva livet. Vi skulle få uppleva alla de underbara kuststäderna, kanske följa i columbus fotspår. Vad vet jag, men för mig skulle det vara den ultimata friheten, att bara vara & ta dagen som den kommer. Inte behöva tänka på pengar eller vad klockan är. Att bara leva i nuet! Snorkla en dag & kasnke uppleva djungeln en anna dag.

Att inte behöva höra om hur vi själva förstör vår jord. Utan bara vara upptäckresenärer. Detta är en av mina stora planer för livet, en plan som jag vill & ska utföra. För jag vill bli upptäckare!



Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag älskar din dröm!!! Hoppas den går i uppfyllelse för vilka historier man skulle få höra av dig sen!

2010-05-09 @ 13:03:33
URL: http://mandy80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0