Idag är det Caeilas månadsdag!


Idag den 31 mars fyller min lilla skatt 5 månader. Tiden går för fort helt enkelt, känns som om att det var bara några veckor sedan som hon kom. Men icke. Jag älskar dig Caeila och du är en stor del av mitt liv.

Tänkte skriva ut lite milstolpar i Caeilas liv:
  1. Caeila vägde 3890 gram när hon föddes & idag väger hon ca 7600 gram.
  2. Första leendet kom väldigt tidigt hon var 11 veckor & 5 dagar gammal. Jag själv fällde då tårar av glädje.
  3. Första tårarna kom väldigt sent, hon var då 4 månader & 20 dagar. Det skar till i mammas hjärta.
  4. Första skrattet kom även det  tidigt Caeila var då 2 månader & 17 dagar. Även här fällde jag en tår av glädje.
  5. Första badet i badkar var 5 februari och då var Caeila  3 månader & 5 dagar.

Hur firade vi då denna vackra dag. Jo så här började dagen, kl 2.30 så började Caeila gny i sömnen & detta betyder oftast att hon vill ha ny blöja (vi byter oftast i sängen). Med trötta ögon så gick jag för att hämta blöja & våtservetter, jag släppte lite på den gamla blöjan och väntade på att det skulle komma lite kiss. Det komm inget så jag torkade av henne med våtservetterna & bytte snabbt mot en ny. Tyvärr så han jag inte knäppa förrens det sprutade kiss. Sängen blev nerkissad och jag svor. En sömning Alex känner och säger "det blev ju inget". Jag fräser tillbaka " det blev det visst det, vi måste byta lakan".  Som tur är så har vi en tunn madrass över den stora madrassen så vi tog bort den och bäddade om. Skönt och fräscht.

Kl 4.35 börjar Caeila gråta i sömnen & jag antar att hon har magont. Jag masar mig ännu en gång upp ur sängen & tar med Caeila till skötbordet. Där hade hon bajsfest & log med hela ansiktet. Efter det så röstar både jag & Caeila för lite MTV. Kl 5.30 var vi båda tillbaka & sov.

När vi väl hade vaknat för dagen åt Caeila gröt med katrinplommon för att mjuka upp magen lite. Sedan har vi städat, bakat bröd & myst!

Nedan kommer det en del bilder på Caeila:




Kommentarer
Postat av: Jenni

bajsfest gillas! ;D grattis till lilla hjärtat.

2010-03-31 @ 18:38:44
URL: http://mielekki.blogg.se/
Postat av: vanessa

Finns väl inget bättre sätt att fira månadsdagen än med en bajsfest, det gjorde Viktor också. Grattis till fina fina Caeila!

2010-03-31 @ 20:39:39
Postat av: Jenny

Hej! Måste säga att hon är galet lik alex :P

2010-04-01 @ 16:30:43
Postat av: Amanda

Sööta sessan!

2010-04-09 @ 01:48:46
URL: http://mandy80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0