Små grodorna

Igår var det midsommar & det firade vi i min fasters Elkes torp nära Motala. Vi trivs äldigt bra med dem & det är alltid kul att ses! Det var väldigt mysigt med bindande av midsommarkransar (min första gång), midsommarstångsresning & god mat. Vi tog även en promenad ner till den lilla stranden & Caeila fick sin första badtur i en sjö! Det var kul, mysigt & alldeles lagom! Precis det vi behövde som vår första midsommar som en familj. Det ända som saknades var syster yster som hade stannat hemma.

Dagen slutade dock med att jag, Alex & Caeila gömde oss i husvagnen. Jobbigt med knott & mygg, både för oss & för Caeila! Det gjorde nog inget då Caeila lekte lugnt med sina leksaker & var väldigt nöjd. Jag & Alex spelade två parti Carcasonne! Jag vann, utklassning faktiskt :D Stackars Alex blev helt knäckt :P

Idag har vi färdats hem ifrån Motala & ska snart äta här i Hallstahammar. Syster har satt sig själv i arbete & lovat en storslagen middag. Blir grillad fläskfilé med färskpotatis & till efterätt blir det rabarberpaj. En liten avskeds middag säger hon, eftersom att mamma & pappa börjar sin färd mot Italien på fredag. Blir mycket Hallsta nu när det är sommar, mycket skönare att vara i ett hus. Våra söndagsmidag har utvecklats till weekend middagar :P

Måste även säga att jag har tappat bort vilka dagar de är, tror att jag lever en dag före än vad det egentligen är, dagarna ar bivit mindre & mindre viktiga nu när man är mamma ledig. Man känner att det liksom flyter ihop. Imorgon ska jag jobba, tjäna lite extra cash! Välbehövligt.

Dagens foton kommer nog upp imorgon/ikväll, då kameran är i bilen. Orkar inte knalla dit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0