Mardrömmar

Jag vaknar av att lillan skriker förtvivlat & jag tar henne genast i min famn. Jag ser hur hennes ansikte skrynklas ihop & bekymmer rynkan träder fram. Hon skriker till ännu en gång & jag säger med lugn röst: Caeila mamma är här, det är ingen fara. Jag ser hur hennes muskler slappnar av & hon pustar ut.

Detta händer ca fyra gånger per natt & tydligen är detta väldigt normalt:

"Drömsömnen anses vara viktig för att vi ska kunna "katalogisera" alla våra upplevelser och är extra viktigt för en bebis, som är stadd i snabb tillväxt och utveckling." (http://se.babycenter.com/baby/sleep/understanding/#6)

Känns som att dessa episoder inte kommer att sluta & tycker att det är väldigt jobbigt! Men men, det ända man kan göra är att trösta & försäkra henne att hon är trygg.

Hur är det med era barn? Antar att ni upplever liknande episoder, vad är era knep?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0