Lunedí

Idag har vi sovit till tolv, me like! Vi ska snart packa in oss i bilen & åka på tapetjakt samt Nordik.

Vi försökte med att Caeila skulle somna i sin egen säng igår & hade läst om en metod på internet där man skulle låta barnet ligga i sin egen spjälsäng i fem minuter & sedan gå in & trösta i trettio sekunder & sedan skulle hon vara i spjälsängen. Så med gott mod så bestämde vi oss att prova, ve & fasa. Aldrig igen!

Caeila gallskrek, har aldrig hört något liknande komma ifrån henne. Hon bara skrek & skrek. Det var hjärtskärrande att höra på det. Efter två omgånger så klarade jag inte mer, jag grät, Caeila grät & vi somnade tätt intill varandra! Känslan jag fick när hon skrek sådär var nästan djurisk (om man kan säga så). Jag villa slita sönder alla som gjorde så här mot min tjej. Det kändes som om att det fanns en stor klump med syra som puttrade i min mage, jag var ängslig, rädd & tysta tårar gled sakta ner över min kind. Alex fick hålla om mig, & sa att det var för vår & Caeilas bästa.

Jag har funderat på varför denna gråt var så himla jobbig mot vanlig gråt & jag tror att det var för att jag gjorde det medvetet mot na. Jag försökte inte trösta hela tiden & det kändes som om att jag gjorde illa henne. I vanliga fall om hon blir hysterisk så försöker jag ju & gör mitt bästa för att få henne lugn! Då känns det ju som att jag iallafall försökte kontrollera situationen.

Men vi ska försöka igen, men de rekommenderade att prova igen vid tio månaders ålder. Så får ta det då! Nej nu ska vi äta lite mat & sedan bär det av!

Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Sarah

Usch, 5-minutersmetoden är hemsk tycker jag. Läste mycket på Anna Wahlgrens sida förr och folk där är inte kloka.

2010-06-07 @ 13:37:14
URL: http://strimmor.wordpress.com
Postat av: Anka

Har inte heller hjärta för det där, utan vi går in och lägger oss med honom tills han har somnat. Känns mer naturligt för oss just nu.

2010-06-07 @ 17:08:43
URL: http://blomsteranka.blogg.se/
Postat av: Amanda

Började gråta av de här inlägget ... :(

2010-06-07 @ 22:14:35
URL: http://mandy80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0