Dagens foton

Har varit en super dag idag & vet ni att nu är det officiellt sommar då det är första Juni! Känns så himla skönt med sol, brunbrända ben (inte mina än, men jag jobbar på det) & glass. Glass i mängder!

Dagen började med att jag & lillan pep upp kl 09.00 & satte oss & åt gröt. Caeila älskar gröt när man blandar det med fruktpure, kan aldrig bli fel enligt hennes mening. Efter gröten var hon tvungen att ta en dusch & jag plockade iordning här hemma. Caeila somnar alltid om efter duschen & jag brukar sova med henne, men idag valde jag att stanna uppe. Fixade iordning håret & tog det lugnt.

Runt 12.00 var jag tvungen att ringa ica för att fråga lite frågor om paket & blev avbruten av en duns i sovrummet. Då har tokstollan rullat över hennes skyddsmur av kuddar samt lyckats ramla mellan kuddarna nere på golvet. Caeila gallskriker & jag tror att killen i telefonen trodde jag var knäpp. För jag försökte prata med honom samtidigt som jag försökte trösta Caeila. Killen blev helt förskräckt, då han räckte över telefonen till sin kvinnliga kollega. Jag bad om att få ringa upp eftersom att Caeila var så ledsen & la på luren. Haha, undrar vad de trodde egentligen? Kändes faktiskt jobbigt, undrade hur det spekulerades där på andra sidan telefonen? Tur att det inte såg hur jag såg ut, vågade dock inte ringa tillbaka haha!

Efter denna insidens så packade vi ihop oss & gick för att möta upp Evelina&Klara. Vi skulle djäkna & jobba på våra vita spiror. Snart är de nog bruna dock, känns som att det är första gången som jag kommer att komma till Italy utan att vara blek! Jippie. Väl på djäkne så mötte vi upp med Annica&Benji, Emmy&Angelo & Sarah&Ella. Det pratades som vanligt en massa strunt & jag avnjöt en gb sandwitch.

Efter ett tag knallade vi ner mot stan & botaniserade lite i affärer, Caeila fick ett par vita fina sandaler. Runt 16 mötte jag även upp med Jenni på stan & vi åt en äppelpaj på mcdonalds. Mums! Det är alltid kul att titta på folk som kommer mot macdonalds, allt från feta till smala osv. Alla äter verkligen där.

Efter fikapausen mötte jag upp med Alex & vi knallade hemmåt. Alltid mysigt att gå hem tillsammans & prata om dagen. Väl hemma fick Caeila gunga lite & sedan gick vi upp & gjorde oss en pasta carbonara. Samtidigt passade jag på att göra broccoliinspirerad mat till lilskruttan. Caeila fick även bada på balkongen när hon kom hem. Tror att det har vart en väldigt krävande dag för mammas smultron & ett svalkande bad var nog välkommet!

Caeilas andra tand har även börjat titta fram, ja nu går det verkligen undan ska ni veta!

Nu väntar jag på att hon ska bli trött så att jag & Alex kan se på dubbelavsnittet av Cougar Town. Finns det något intresse av en frågestund föresten? Fick det som förslag? Men vill inte sitta här helt ensam & inga frågor?


Ser ni Caeilas andra tand? Även den fula smutsiga strimmiga väggen bakom Caeila är numerad ren, de förstörde mina bilder enligt mig. Så nu fick jag äntligen tummen ur!




Kommentarer
Postat av: Jenni

awh, lilla hjärtat och ramla i golvet. :( ni får köpa fler kuddar att mura upp med? eller låta henne sova i spjälsängen? tur att det gick bra iaf. :) jättefina bilder! det var kul att ses idag. två dagar på rad nu, inte illa för att vara oss. ;) puss!

2010-06-01 @ 21:21:50
URL: http://mielekki.blogg.se/
Postat av: My

Hon är bedåååårande :D

2010-06-02 @ 19:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0