Caeilas åtta månaders dag!

Idag har Caeila funnits i åtta månader. ÅTTA MÅNADER! Det är sjukt att hon bara har funnits så länge, känns som att hon har vart en del av mig hela mitt liv. Det kanske hon har varit också på ett omedvetet plan? Hon kanske har suttit
& väntat på att bli född? Tittat på mig & väglett mig rätt? Usch, va mycket dravel som kom ut nu.

Så vad har hänt denna månaden mot förra månaden? Jo Caeila har börjat ställa sig överallt & börjar även ta sina första stapplande steg runt möbler. Hon använder även rösten & ibland låter det som att hon säger "riktiga" ord. Såsom pappa, nej osv. Hennes seperationsångest har mildrats & hon börjar bli mer & mer nyfiken. Hon har börjat äta själv, intresserar sig väldigt mycket för att "ta" saker själv. Majs, russin, potatis you name it. Vi försöker få henne att äta själv minst en gång om dagen. Det kan vara allt från lite frukt eller kanske ett rån.

Idag har det varit stressigt Allan. Usch säger jag bara för att tvätta med en överaktiv bebis. Sedan att man missade att ens tvättid var igår gör ju saken inte bättre! Började tvätta på ett tomt pass & trodde att jag hade prickat in så att jag hade fem timmar istället för tre. Det blev kaos vill jag säga. Har även packat allt inför Italien! Så nu är det med mamma & pappa i husvagnen. Vi åker ju om bara två veckor! Ska bli så skönt! Lillan gjorde ju inte dagen bättre då hon bara sov 30 minuter på hela dagen. Det är inget, mot de tre timmarna som är standard!

Imorgon ska vi kanske Djäkna & sedan på kvällen ska vi möta upp några vänner på stan & lyssna på banden på RixFm festivalen. Blir vi, mat & picnic på en filt i vasaparken med ett gäng sköna människor!

Nu ska jag gosa ner mig i soffan med man & barn!



Kommentarer
Postat av: Anka

Grattis fina Caeila :)

2010-06-30 @ 20:38:59
URL: http://blomsteranka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0