Whine!

Jag hatar denna värme, jag bad inte om den, jag har inte längtat efter den & nu är den här! Det är kvavt, klibbigt & allmänt jobbigt! Huvudvärken hänger i luften & illamåendet är ett faktum! USCH! Caeila reagerar också på denna värme, hon är gnällig & trött, sover ca två timmar är vaken tre & sover sedan två timmar igen.

Jag vet att jag gnäller & alla kommer att säga "man ska alltid gnälla över något". Fast till mitt försvar är jag alltid den som sitter i skuggan när det är sådant här väder, avskyr att sola. Vill helst bara stå i en kall dusch eller flyta som en säl i vatten. Har ingen önskan att steka mig & tycker att luften är för varm! Det ända man kan göra är att ligga vid en strand hela dagarna!

Min favorit årstider är vår/försommar eller hösten, helt klart. Då man kan vara ute & njuta utan att känna sig som en klibbig svettig gubbe! Man kan röra på sig utan att man dör.

HA tänker ni, hon som ska till Italien snart! Men det finns en rejäl skillnad mellan Italien & Sverige. Där vi är: är det alltid svalt på natten (+ att husvagnen har AC) & så finns det alltid rejält med skugga på dagen. Det är svalt om man vill det & man kan bada när man vill! Det är inte ofta det är vindstilla heller, alltid en svalkande bris i närheten!

Varför tar du inte din unge ner till badet nu då, tänker ni? Jo, för det första är det långt att gå. Det är så mycket att konka med när man har barn & för att det är för varmt att röra sig! Det kostar ganska mycket om man ska vara där varje dag. (Lögarängens strand är inte bra att bada i, föroreningar osv). Just nu gömmer vi oss i lägenheten, med persiennerna neddragna, för att hålla värmen ute & kylan inne!

På onsdag tar vi oss till Nyköping där vi ska bo över på hotel, sedan så flyger vi på torsdagmorgon klockan åtta. Vi kommer att vara på campingen kl 13.00, sedan börjar den härliga semestern! Vi ska bada & svalka oss! Äta gott & bara ta det lugnt! Lite shopping ska vi också hinna med, men troligtvis inge internet, inge tv, bara vi & kanske någon bra bok!


Slutgnällt! Idag har jag jobbat, ska jobba imorgon också! Gött med lite extra cash! Bjuder på lite bilder av Caeila i vårt sovrum där vi brukar spendera förmiddagarna. Caeila älskar vår säng & vår sängstomme! So here goes!







Kommentarer
Postat av: Amanda

SÖÖÖÖTA BEBIS!!!!!!!!!! <3 I sin egen blogg får man gnälla HUUUR mycke man vill ;)

2010-07-12 @ 18:38:44
URL: http://mandy80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0