Underbara idè

Idag fick jag ett sådant där "appifany" (stavas det så?). Jag låg där i sängen & skulle precis låta mina stora bruna ögon vila. Då började kvinno hjärnan sätta igång & jag började känna mig stressad över att det såg förjävligt ut hemma i lägenheten. Då varken jag elle Alexander har vart hemma på hela dagen. Låg & försökte komma på hur jag skulle hinna städa den när jag vaknade innan jag for iväg! Kom på att det var stört omöjligt när Caeila är i denna period. Väldigt needy & väldigt äventyrlig!

Så då tog jag tag i det, jag tog mig upp ur sängen & som en virvelvind så började jag städa i lägenheten! Vilken speed, vilken fart! Det sa bara swosch, så var ett rum klart, swosch igen så var det andra rummet klart, swosch så var tredje rummet klart osv. Hela lägenheten är avtorkad & undanplockad på mindre än 40 minuter. 40 MINUTER, tar mig tre timmar när lillan är vaken. Så från & med nu ska jag ta tag i det när både man & barn är nedsövda!

För jag vill inte att Caeila skall växa upp i ett stökigt hem. Jag vill att hon ser att man ska plocka undan efter sig & hålla rent & snyggt. Så fort hon kan gå & förstår mer  så kommer vi börja plocka undan i hennes rum tillsammans! Hon skall kunna laga mat, städa & veta hur ett hushåll fungerar när hon flyttar hemmifrån!

Nej nu håller jag på att somna i stolen, så förlåt för stavfel & allmänt pladder! GODNATT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0