La mia Italia

Oj vad tiden går, det går så fort! Vi har snart bara en vecka kvar här innan vi bilar uppåt. Så vad har hänt de senaste dagarna? I tisdags så anlände Alice & Fredrik ifrån Sverige! Vilket ledde till att vi åkte till Verona dagen därpå för lite shopping (Alices ide) & glass (mammas ide). Väl där hittade jag mycket fint till lilla skrollan samt en klänning & byxdress åt mig själv. Det var väldigt jobbigt & kvavt i Verona & Caeila sov bara 20 minuter! på hela dagen. Stackarn kunde inte sova pga. att det var så mycket som hände samt det kvava luften. När vi väl kom hem var vi alla trötta & vi slängde oss i vattnet för ett svalkande dopp. Alex & pappa åkte till Torri del Benaco för att fixa lite Pizza al Talgio.

I torsdags så var vi på stranden & bara mös. Vi badade, solade, åt vattenmelon, kastade boll & spelade kort. På kvällen hade vi en ganska stor grillfest på stranden med min familj, moster&morbror & min mammas barndomskompis Lauras familj. Det var en mycket lyckad dag!

Igår så var det ganska molningt & vi bestämde oss för att ta oss till Mantovas fashion dirstrict. Väldigt bra dag att åka dit på då det regnade i princip hela dagen. Caeila fick stanna hemma med mormor dock för att shopping verkar inte intressera henne så mycket än :Där hittade jag en hel del vill jag lova! Köpte shorts, kavaj, linne, singoalla top, väska, skor & tröja till Alex & en rosa adidas dräkt till Caeila. Vilket ställe! No more money to spend for me :D När vi väl kom hem så var det uppehåll i vädret, men runt åtta så brakade det loss igen. Jag är inge fan av åskstormar längre då sommaren 2008 fick jag en blixt i mig. Trodde aldrig att det skulle hända mig liksom?

Idag så är det ganska kyligt väder ute & Caeila har börjat vakna allt tidigare på morgonen, runt 8.00 går vi upp. Det är mysigt & drygt, men att vakna till hennes jollrande & leende är priceless. Hon närmar sig även med stormsteg att kunna stå själv. Hon klarar av det i någon sekund innan hon sätter sig ner. Hon älskar att bada i sjön & i sin lilla pool. Bästa leksaken är såklart bollar, vi kanske har en blivande fotbolls stjärna i vår familj? 

Imorgon kommer fler vänner & hälsar på & idag kommer även min mosters familj. Får se om jag tar mig ett dopp idag eller inte? så kyligt & blåsigt, men det kan ju ändra sig. Caeila får dock nöja sig med sin lilla pool då det är iskallt i vattnet efter en storm. 

Lite bilder ska ni också få :D 



Dammit, det går inte att få upp fler. Sorry ladies and gentlemen!


Kommentarer
Postat av: sanna

italien verkar vara ett mysigt land:)

jag undrar en sak, var eran dotter planerad eller blev det bara som det blev?:)

2010-07-24 @ 10:40:52
Postat av: Vanessa

Åh, längtar ihjäl mig efter er, kom hem!!

2010-07-24 @ 13:09:54
Postat av: Evelina

Klara fick också en rosa Adidas dress i veckan, likadana kanske :D Jag saknar er, kom hem snart!!

2010-07-24 @ 19:53:20
Postat av: Jenni

underbart söt bild på caeila! :D saknar dig. puss <3

2010-07-24 @ 22:37:17
URL: http://mielekki.blogg.se/
Postat av: Amanda

Haha! Din lilla shopping maniak! ;)



Men hallå??? Du kan ju inte skriva en mening om att du fick en blixt i dig! Berätta mer!!! De e ju lika sannolikt som o vinna på lotto! How liksom???



Puss o kram!

2010-07-25 @ 12:56:23
URL: http://mandy80.blogg.se/
Postat av: Jessica

Gud vad sött på kort på Caeila!

2010-07-26 @ 11:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0