Amning

Jag har ÅNGEST, med stora bokstäver som ni ser. Jag vill sluta amma men ser mig som en självisk mamma då. Jag har ju lyxen att fortfarande ha mjölk & det är ju inte alla som har haft den lyxen. Men Caeila blir allt större & hon har börjat dra mer i brösten samt är helt fascinerad av bröstvårtan. Innuti mig skriker varningsklockorna, om hon vänjer sig vid att brösten är "hennes" leksaker så kommer det aldrig att gå. Hon har också flera nätter i rad vägrat somna om hon inte får ha bröstet i sin hand!  Ännu mer VARNING enligt mig!

Är jag en sämre mor som tänker så här? Det rekommenderas ju att man ska amma till ett år om det går! Men jag känner att jag vill sluta bums.

Så inatt försökte jag mig på att inte amma, hade en del majsvälling hemma, men den ratade hon. Dock så var jag väldigt konsekvens & la in nappen så fort hon började gny. Detta ledde till att hon somnade om 4 av 6 gånger. PUH! Så idag ska jag inhandla lite olika vällingsorter & försöka byta ut bröstmjölk mot välling.

Jag kan ju inte fortsätta att  vakna 6 gånger på åtta timmar heller, är inte hållbart längre känner jag! Så nu till saken, gör jag rätt?



Kommentarer
Postat av: Jenni

jag är ingen amningsexpert, men om jag skulle känna som du känner, att du verkligen vill sluta amma, då skulle jag göra det. jag tror inte det är många som ammar tills ungarna blir ETT ÅR gamla. minimigränsen är väl 6 månader (?) och den har ju caeila passerat för längesen. klart det är jobbigt i början, både för dig och caeila. men som förälder tror jag man måste vara konsekvent och så vänjer sig barnet till slut. ni får trixa och greja så kommer ni nog på en lösning som fungerar som substitut till amningen så småningom, och då kommer caeila nöja sig precis lika bra med det tror jag. :)

2010-08-13 @ 15:30:55
URL: http://mielekki.blogg.se/
Postat av: sanna

hugo dricker nan2 eller drikki smoothie...

2010-08-13 @ 17:35:35
Postat av: Vanessa

Blanda ut vällingen med lite bröstmjölk i början så går det ner bättre, vi blandar med nan (mest för att vi har nan kvar) och det funkar kalas, minska mängden mjölk vartefter så blir det nog lättare för henne.

2010-08-13 @ 18:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0