Veckans mat

Matlagning för mig är som terapi. Jag älskar att laga god & enkel mat. Mat som förgyller vardagen. Så jag tänkte börja med att lägga upp veckans matsedlar på bloggen. Jag brukar planera sju mål mat, som man kan välja att äta vilken dag man vill. Jag väljer sedan ut det receptet ni vill ha & lägger upp här på bloggen.
  • Vinkyckling med klyftpotatis & rädisor
  • Stekt Laxfilé, sparris & körbärstomater med potatismos
  • Saffransräksoppa med nybakt bröd
  • Hamburgare ala Paskotas med hemmagjorda strips.
  • Lasange
  • Raggmunkar med bacon & lingonsylt
  • Pasta Carbonara
Så ser veckans meny ut & ikväll blir det Vinkyckling. Skulle gärna vilja veta vad ni planerar för mat & ni får gärna lägga in egna favorit recept i kommentarsfältet! Hur känner ni för mat? Är det kul eller bara krångligt?





Kommentarer
Postat av: Hugos mamma sanna

hur mycket har ni i "matkonto"

2010-04-12 @ 16:06:46
Postat av: Amanda

oo wiii va kul med recept! Jag älskar o få tips på vad man kan laga! Din blogg e great!



Hahaa den här veckan e mat planera "god" sjukhusmat...villu ha recept elle? Kan fråga mattanterna där nere...

2010-04-12 @ 16:51:23
URL: http://mandy80.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jag är nyfiken på era hamburgare..:-)

Jag hatar att laga mat men det blir nog så när man är kock. Baka däremot är terapi..

Vi planerar också vecka för vecka, eller vi försöker så gott vi kan. Ibland är det ingen idé om Ante jobbar 5 kvällar en vecka. Då käkar jag gröt eller fil typ..haha..

Favoritmat här hemma är chicken faijitas eller fläskfile med klyftpotatis och svampsås. Annars är det mest husmanskost typ pannbiffar, pasta med olika såser, olika grytor osv.

2010-04-12 @ 18:55:20
URL: http://strimmor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0