Shopping, Panini & Regn

Så nu har jag vart iväg på stan & utfört lite ärende. Vi började resan lite kaotiskt med en Caeila som grät & när vi kom ner till  vagnen fanns där ingen filt. Så jag rotade runt i lådorna & hittade en knallorange IKEA filt. Fult men det fick duga. Såfort Caeila kom ner i vagnen så somnade hon.

Kommer ni ihåg att jag skrev i mitt förra inlägg om att jag & Alex brukar kolla på hus här i området. Iallafall så gick jag den vanliga vägen emot stan & går emot radioklubbens lokal. Ett underbart vitt trähus som vi båda har snackat om att köpa en dag & bygga ut. Chocken vad fulländad när jag såg att de höll på att riva huset. Jag kände att jag var tvungen att stanna upp ett tag & sända huset & vad det kunde ha betytt för oss en tanke. Hur våra barn hade kunnat springa i dess rum & hur vårt masterbedroom på övervåningen var bort. Jag tog lite bilder & knallade sedan vidare med huset i tankarna.

Vi fortsatte sedan mot stan med Evelina & Klara. På stan inhandlade vi först & främst en god Panini till två väldigt hungriga mammor. Sedan blev det två par örhängen till mig & en bröstcancer brosch till Caeila. Hon måste ju bevisa att hon älskar tuttar & vill se till att de mår bra. Jag var också förbi till sisters, men tyvärr så satt tunikan inte så bra som jag hade målat upp det i min skalle. Men jag köpte ett par fräsiga leggins & ett linne.

På vägen hem så regnade det & jag kände att det faktiskt inte gjorde något. Det regnade istället för att det snöade & det gjorde ju ingenting att jag blev blöt, för att det var ju behagligt väder ute. Jag täckte över vagnen med den fula IKEA filten & även Caeila var nöjd där hon sov i sin vagn. När jag väll gick hemmåt & mot radiohuset igen så var det borta, det låg där nedrivet i en hög. Igår stod byggnaden där stolt & fin & idag är den borta. Det kan gå så snabbt ibland.




Caeila i sin vagn:



Ser ni overallen som Caeila har på sig, den har både jag & min syster haft när vi var små.

När jag väl kom hem, har Alex städat & röjt undan i lägenheten. Vilken karl jag har! Han sätter igång vattenkokarn & serverar sin plaskvåta fru te & en daim.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0