Change

Känner att jag som person har förändrats otroligt mycket sedan jag blivit mamma. Mina värderingar har ändrats & jag har blivit mer ängslig som person. Jag analyserar varenda synvinkel av varje sak & händelse. Detta gör att jag har svårt att somna om kvällarna. Det tar väldigt lång tid att varva ner. Finns ju så mycket att tänka över.

Kan nu säga att jag förstår hur min mamma alltid har vart så beskyddande mot oss när vi var barn, jag vet inte hur jag kommer reagera när tiden är inne att släppa "lös" Caeila. Det finns ju så mycket som kan gå fel i världen.

En anna sak som har förändrats är att jag har blivit mer målmedveten & vet vad jag vill inom de närmaste fem åren. Det ska bildas familj, både jag & Alex vill ha tre barn. So two more. Jag skall även studera & ta min examen som byggnadsingenjör. Målet är även att bygga eller köpa ett hus åt oss & vi skulle även vilja flytta utanför Sveriges gränser. En flytt till Tyskland & Italien är redan under diskussion så att jag kan slipa på min tyska samt italienska. Sedan skulle vi vilja se oss omkring, innan barnen ska börja i skolan. Vi får se vart vi bor om några år. 

Det finns så mycket jag vill göra men allt har ju sin tid. Vad vill ni göra med era liv? Har ni en femårsplan eller kanske en tioårsplan? Hur ser era drömmar ut?




Kommentarer
Postat av: Sarah

Ja visst förändras man som mamma. Jag har blivit så mycket mer lugn. Förut var jag mer benägen att lätt ilskna till och tålamodet har blivit bättre..=)



Nope, här finns ingen plan alls. Jag lever dag för dag och är glad om jag lever om 10 år..:-) Eller jo, en plan har jag och det är att vi ska flytta ut på landet så jag får köpa mig ett par hästar..=)

2010-04-05 @ 17:16:46
URL: http://strimmor.wordpress.com
Postat av: Ida

Jag lovar att jag ska hojta till när jag är i trakterna igen. Det dröjer nog ett bra tag framöver tror jag.. eller det kan eventuellt bli i slutet av april, början på maj. Jag hör av mig. Samma nummer som förr?

2010-04-05 @ 17:25:16
URL: http://idaakre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0