Ung förälder hos doktorn

Så hur gick det hos doktorn idag? Jo då, vi var där & de sa att de inte skulle ta några prover. De insisterade självklart på att jag gav Caeila för mycket mat & sa att jag bara skulle ge henne en matsked istället för två. Då säger jag, om jag nu ger henne denna matsked & hon spyr igen. Gör ni då testet? Ja, svarar hon.

Jahapp vad tror ni händer då? Jag ger henne två teskedar istället för en matsked & hon somnar ganska snabbt efter det. Efter ca 40 minuter vaknar hon & det första hon gör är & lägger en kaskadspya på mig. Skojar inte när jag säger att det var lätt 1 dl. Sedan fortätter hon att spy under en timme. Hulkar fram det liksom, . Nu ligger hon utslagen här i vardagsrummet, jag & Alex har bäddat på lammfällen. För att vi vill  inte att hon ska vara ensam!

Jag blir så trött på att läkarna inte kan lite på vad jag har att säga & ta mig på allvar. Att det inte är vanliga kräkningar & att det måste undersökas. Ibland funderar jag om jag hade blivit annorlunda bemött om jag vore 10 år äldre. För denna doktorn kollade på oss som att vi var bran. Det första hon sa var "Är det ni som är föräldrarna?" med förvånad uppsyn. Blir så jävla förbannad när de utsätter min tjej för sådana här saker!

Vill bara veta vad som är fel, för det skär i mitt hjärta varje gång det händer. Hennes kropp skakar & hon blir alldeles blek. Man vill ju bara skydda sitt barn & just nu är det sjukvården som hindrar mig! Ska ringa igen imorgon!


Kommentarer
Postat av: vanessa

Tro mig, vi lite "äldre" bemöts på samma sätt, som att man har noll koll och är helt tappad bakom en vagn. När ska ni tillbaka och ta prover nu då?

2010-04-22 @ 21:19:44
Postat av: Sanna

Fy fan.....Byt läkare säger jag bara. Förstår precis hur ni känner. Se till nu att ni ska få ta prover. Igt skulle ni fasiken filma Caeila när hon kräks BARA för att dom ska tro en. Grrrr blir såååå besviken på dessa läkare. Vart har ni eran läkare??

2010-04-22 @ 21:31:12
URL: http://mammasanna.blogspot.com
Postat av: Amanda

Ahh! Jag o läkare funkar inte o kommer aldrig göra de!!! Blir helt ärligt jätte ledsen när jag läser de här... Stackars lilla vännen :(

2010-04-22 @ 23:15:16
URL: http://mandy80.blogg.se/
Postat av: ela

håller med, byt läkare! Sen tror jag det är ganska vanligt att man får möta fördomar som ung förälder, även om jag kan tycka att ni inte är jätteunga, utan i en ålder då många väljer att skaffa barn! Jag fick höra en spydig kommentar av några 50plusare om några kompisar till mig som nyligen fått barn "det va unga föräldrar...", sa dom. "nej inte direkt" svarade jag" Hon är 25 och han 27, tycker du verkligen det är speciellt ungt?"



bara stå på er!

2010-04-22 @ 23:44:03
URL: http://konstigtattvaraela.blogg.se/
Postat av: Josefine

Fy så tråkigt och jag vet PRECIS hur ni har det. Om ni visste vad jag kämpat för att få Nellie testad för sin mage. Det enda jag får höra är att åh vilken fin tjej du har, sluta oroa dej å njut av henne bla bla. Såna självklarheter, inte därför man söker hjälp. Men jag har tagit saken i egna händer, försökt undvika det jag tror att hon mår dåligt av för att se om det gör nån skillnad. Gör det ett tag å sen ring igen och säg att du VET vad felet är å att du behöver tips å råd.

Kram till er!

2010-04-23 @ 10:24:54
Postat av: King Perra

Ja det är för jävligt!

Skål :D

2010-04-23 @ 14:24:04
Postat av: Ida

Men fy, hur i hela friden kan man behandla er som föräldrar på det viset, men självklart Caeila också. Det är ändå ni som känner ert barn bäst. Och att ni måste utsätta Caelia för ytterligare en riktig tuff och jobbig omgång till, när ni innerst inne vet hur hon ska reagera. Detta är hemskt! DÅLIGT av läkaren. Jag hoppas att doktorn tror på er nu och gör testerna.

2010-04-23 @ 14:28:26
URL: http://idaakre.blogg.se/
Postat av: Bingo-Mamman

Blir så förbannad på läkare ibland!

Livet som förälder är ibland tufft, själv brukar jag koppla av med att spela bingo.

Hittade av en slump en jättebra bingoblogg som erbjuder riktiga pengar att spela gratis på, på sidor som MariaBingo med flera.

Själv har jag spelat upp de 50 kr jag fick gratis till 500 kronor nu.

Kanske man ska använda dom till att köpa något sött sommarplagg till min lilla son?

2010-05-20 @ 18:56:10
URL: http://www.bingo-bonusar.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0