Träningsmotivation

Jag har väldigt svårt att hitta min träningsmotivation. Jag går idag ca 5 km om dagen & sedan så sitter jag nästan still här hemma. Började på boxning efter julen , men insåg ganska snabbt att det inte var för mig. Jenni tjatar fortfarande ibland, men tror att hon har gett upp nu. Tror att jag skulle ha mer motivation om jag gick upp i vikt eller något.

Jag vill ha en träningsform som ger mig adrenalinrushar, något som jag kan tänka mig hålla på med helad dagen! Typ som jag känner för Snowboardåkning eller longboard. Skulle vilja ha en träningsform som både är kul & lite msukelbyggande. Kanske Salsa? Afrodans? Ska kolla upp lite kurser, men nu får jag nöjja mig med mina promenader.

Vad tränar ni? Har ni hittat det som passar er?



Kommentarer
Postat av: Sarah

Häng med mig på Afrodans då! Torsdagar 19.30 på Friskis på Rocklunda. Du kan ju kolla deras hemsida för prisinfo.. =)

Jag trivs kanon med att gå på vanlig basjympa & afrodans samt rida 1-2 ggr i veckan. Sen gör jag ju som du och promenerar varje dag.

För att gå upp i vikt skulle jag gymma om jag vore du. Sätta lite muskler..=)

2010-04-17 @ 18:13:43
URL: http://strimmor.wordpress.com
Postat av: vanessa

Jag vill också afrodansa, men har fått för mig att det är svårt att komma till på de passen?

2010-04-17 @ 20:34:22
Postat av: Anonym

Hej :)



Gör mina situps , knäböj & dips nu bara - gör 100 av varje varje dag.



Går mellan 3-10 km om dagen, blir olika sträckor.



Just nu tycker jag det räcker !!!



Jag börja ju äta mera regelbundet i mars & slutade småäta de funkat & funkar bra.



Det onyttiga , visste de finns i mitt liv ännu men inte samma mängd som förr , visst kan jag unna mig lite choklad, chips med dip eller en pizza men inte lika ofta som förr & inte alls lika mkt.



Tar hellre fruktsallad tex



1 mars börja jag med detta & då vägde jag 64.3 kg & magenmåttet var 91 cm.



Jag kände mig inte alls att jag behöver gå ner , jag gjorde detta för min hälsas skull mesta dels.



Nu den 17 april väger jag 60.1 kg & magenmåttet var 85 cm.



På 48 dagar har jag gått ner 4.2kg & magmåttet minskat 5 cm.

2010-04-17 @ 23:14:59
URL: http://mammanemma.blogg.se/
Postat av: Sarah

Vanessa- På måndagar brukar man behöva vara där ca 1,5 timme innan och Torsdagar ca 40 min innan. Mycket folk som vill gå..=)

2010-04-20 @ 20:00:25
URL: http://strimmor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0