Talk to me boy?!

En sak som jag har lärt mig genom mitt förhållande till Alex är att kommunikation är A & O, för att få det att fungera. Kommunicerar man inte, leder det till onödigt många stora bråk. Bråk som sårar extra mycket & bråk som oftast spårar ut. Man säger saker man inte menar & när man väl har sagt något så är det väldigt svårt att ta det tillbaka .

Så fort jag blir sur eller reagerar negativt på något som Alex gör, säger jag till. Det är bara att berätta hur man känner på ett bra sätt & sätta sig ner för att diskutera detta. Detta brukar fungera väldigt bra & då kan jag släppa den saken. Det är ingen idè att hålla det inne för då ligger det bara där & pyr tills den dagen som man har sitt stora gräl. Stora gräl kan också vara bra men håll inte inne dina känslor, utan stå för dem.

De par som jag känner som har gjort slut, har oftast gjort det för att de inte har vart ärliga mot varandra. Om du är osäker på något, ta upp det med din partner istället för att hålla det inne, har han/hon gjort dig upprörd berätta om det.

Säg vad du tycker & tänker, lev livet. Ingen mår bra av att ha en fasad uppe för den man tycker om. Då går bara åt helvete till slut. Hur gör ni i era förhållande? Känner ni att ni är i den situationen som jag beskriver eller är ni som jag & tar det direkt? Berätta!




Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag är alltid väldigt ärlig mot Ante, ibland för ärlig med vad jag tycker. Vi diskuterar det mesta så fort det är nåt och vi bråkar eller blir oense sällan. Har hänt runt 3 ggr på 2 år så det är ju rätt ok..:-)

Vissa saker håller jag för mig själv, som hur jag mår psykiskt. är det nåt som inkluderar honom så får han veta men mår jag dåligt pga andra saker som händer så besparar jag honom den infon..:-)

2010-04-10 @ 19:12:49
URL: http://strimmor.wordpress.com
Postat av: Amanda

Sarah, jag tror han skulle uppskatta o veta hur en av dom han älskar mest i världen mår o kanske då oxå få lite mer förståelse för dig när du känner dig lite nere. Jag skulle inte klara av o inte veta eller få vara stöd till min fästman om han mådde dåligt. Tror tom jag skulle ta illa upp att han inte kom till mig o prata med mig om de. Vi e ju familj.

Alla har vi ju olika relationer o de som funkar bäst för er/dig ska ni ju köra på men tror du inte Ante skulle uppskatta om du dela med dig mer av dig själv med honom? Man kommer väldigt nära varan o du får nån o prata ut hos o stötta dig mot. Skulle inte de vara skönt?



Sarah P, jag öppnar min käft så fort nått känns galet. De ligger nog i mitt latino blod... Skulle aldrig kunna va tyst! Haha! MEN man måste, som du säger, göra de på ett BRA sätt så de inte bara blir värre av de hela...

2010-04-10 @ 22:19:35
URL: http://mandy80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0