Studier HT10

Som ni vet så ska ju jag fortsätta min resa mot att bli en byggingenjör i höst. Jag har sökt in till programstart & väntar  på svar. Jag har dock ett litet dilemma! När jag påbörjade mina studier förra gången så gjorde jag inte färdigt en kurs. Nu skall denna kurs försvinna så jag har HT10 på mig att göra klart.

Problemet är att jag i princip inte kommer ihåg något från detta kursmoment. Så till mitt dilemma: ska jag läsa den "nya" kursen som motsvarar min "gamla" kurs eller ska jag försöka lägga min energi på att klara den där förbaskade tentan som jag missade? Känns tungt då jag inte har kurslitteraturen eller några föreläsninganteckningar kvar. Har även hört mig för med mina gamla kurskamrater & de har inget kvar. Känns lite som Mission Impossible. Tror nästan att det är enklare att påbörja den nya kursen eller vad tror ni?

En annan sak som jag tänkte förbereda mig till är mattekursen som går HT10. Tänkte försöka studera lite på den i sommar, har boken samt en massa antecknigar. På så sätt kanske jag kan plöjja undan den & slippa studera 75 % i höst. Vad tror ni? Är det någon anna som studerar med barn? Hur går det för er? Hur skulle ni göra? Hur lägger ni upp studierna?



Kommentarer
Postat av: Jenni

jag röstar för att du läser den nya kursen som går i programmet. den är ju uppdaterad och aktuell, plus att du får föreläsningarna och kan få tag i litteraturen till den också. låter ju tufft att ge sig på en tenta som du har varken anteckningar eller litteratur till.. :/ that's my opinion. :)

2010-04-11 @ 17:34:02
URL: http://mielekki.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag pluggar, gjort det sen sonen var 10 månader. Fast först var det gymnasiestudier via NTIskolan distans. Var för vuxenutbildning. Nu fyller sonen sex år snart. Han har bara haft sin mamma pluggandes haha. Läser till lärare nu :-) , är inne på min T4:ra så himla roligt :-) .



sv: Jo får använda mini-piller provade men blev helt knäpp av dom, blev ledsen och grinade för minsta lilla så slutade. Vill inte äta något som gör mig ledsen liksom. Så alla som kan "funka" går inte för mig tyvärr :/

2010-04-11 @ 17:49:24
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0