Sprallig, blyg, pratig, tyst?

Jag är vad man kallar för en väldigt öppen person. Har väldigt lätt att prata om mig själv & delar gärna med mig av mina egna erfarenheter. Ju mer nervös jag är, desto mer pratar jag. Jag vet att ibland kan det bli lite för mycket & ibland kan jag nog uppfattas som överenergisk. Men det är mitt sätt att hantera min nervositet. Så om någon har känt sig överkörd eller obekväm ber jag om ursäkt.

Men jag gillar när samtalet flyter på & jag hatar tystnad mellan vänner eller i en grupp. Så därför om ingen annan prata så babblar jag på. Tystnad gör mig helt hispig. Det känns som att något är fel & att gruppen inte trivs ihop. Jag är en sådan där människa som ska överanalysera allt & efter ett möte med en ny person blir jag helt till mig. Jag frågar mig själv "jag undrar vad de tyckte om mig? Var jag för på? Pratade jag för mycket? Hur uppfattade de mig" & så där håller jag på. Alex brukar kalla mig nojjig & brukar försöka lugna ner mig. Men sådan är jag!

Hur är ni som personer? Hur reagerar ni på tystnad? Vilka sorters människor trivs ni med? Berätta!




Kommentarer
Postat av: sanna

wow, jag är precis likadan! trodde jag var den enda som blev/var så. jag brukar också analysera mycket jag sagt och tänka, kanske jag skulle sagt så istället? varför sa jag så egentligen? osv.

2010-04-13 @ 10:31:03
Postat av: vanessa

Jag är också en blabbermaja, med vissa människor jag känner bra är jag bekväm med tystnad, typ Peter och mina riktigt nära vänner, annars vill jag ha igång ett samtal och berättar gärna saker om mig själv för att få folk att trivas och känns sig med. Är det därför du och jag låter så mycket på våra bebbedejter? :)

2010-04-13 @ 12:26:57
Postat av: King Perra

mer bilder, mindre tjöt! :D

2010-04-13 @ 14:13:13
Postat av: Anka

Tror du inte att de e typiskt kvinnligt att behöva prata och analysera allt?

Tycker också att hellre att de snackas förmycket å att man bjuder på sig själv än att det blir tyst å jobbigt.

2010-04-13 @ 15:28:53
URL: http://blomsteranka.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jag är väldigt lugn, jag gillar inte att prata alltför mycket utan är en sån som iaktar. Trivs bra med tystad.

Jag trivs med människor som inte tar sig själva på så stort allvar och som har humor. Gärna cyniska och ironiska människor.

2010-04-13 @ 18:08:40
URL: http://strimmor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0