Söndag


Det ligger ett lugn över lägenheten, If I used to love you av Daniel Lemma strömmar ut i högtalarna & Caeila leker i sitt babygym. Laban får både en & två snytingar & hon brukar hångla med Labolina. Alex har gjort frukost åt mig & snart skall vi bryta upp ur vårt söndagslugn & sätta fart. Alex skall måla & jag ska städa av köksbordet efter min sysstuga & dammsuga hela lägenheten. Kl 13.00 skall vi bege oss till S&E för att mysa. Alex kommer då förhoppningsvis få en del plugg gjort.

Har märkt att sedan jag blev mammaledig har det här med tiden spelat mindre & mindre roll. Har nästan aldrig klocka på mig & jag känner inte pressen av att passa någon tid. Igår så missade vi det här med tiden totalt då vi skulle ha vart hos min syster kl 19.00, vi kände att tiden hade gått för fort. Från att klockan var 15 tills att klockan plötsligt var 19.00. Tycker att det är rätt skönt att man lever i nuet & att klockan inte har en sådan stor betydelse längre.

Lägger upp en bild på Caeilas glada ansikte när hon väcker en på morgonen & ha en fortsatt trevlig söndag.





Kommentarer
Postat av: Jenni

vad härligt det låter att bara kunna vara utan att ständigt leva efter en klocka. det ser jag fram emot när jag blir mammaledig en vacker dag. ;)



söt bild på lilla hjärtat! <3

2010-04-04 @ 12:29:47
URL: http://mielekki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0