Rökande ungdomar

Jag förstår inte mig på ungdomar som röker. Såg en tjej som inte kan ha vart mer än tolv som stod & rökte. Hon gick där nonchalant med sin cigarett & trodde hon var tuff. Men i mina ögon såg det ut som en tjej med dålig självkänsla som trodde att hon fick respekt av sina kompisar genom att röka. I mitt huvud tänkte jag: Fattar hon inte att det stinker &  att det är farligt. Jag har även stött på små kids på mitt jobb som har luktat rök.

Tycker att det är hemskt när man inser att elva åringar röker & tror att de är coola. Hade även en annan kund i min ålder som berätta för mig att han hade rökt sedan fyran & verkade tro att han skulle imponera på mig. Att jag skulle tycka det var något märkvärdigt. Något som var värt att skryta om?! Mina egna kompisar som röker, vet att det är dåligt & brukar svära över att det är så jävla dumt. Att man stod där i rökringen i skolan & trodde att man var något.

Som tur är så tror jag att nuförtiden är det mer ovanligt? Eller har jag fel? Får den känslan av att nuförtiden är det tufft att inte röka, att stå emot? Är det någon som vet hur jargongen är i mellanstadie & högstadieskolor går?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0