Provrörskött

Sitter & läser aftonbladet & reagerar på löpsedeln "Provrörskött i disk inom 20 år". Nyfikenheten tar över & jag klickar på rubriken.

"– Den absolut största fördelen i dag är att det är miljövänligt, utsläppen minskar och klimatet gynnas, säger Julie Gold, universitetslektor i biologisk fysik på Chalmers tekniska högskola i Göteborg"

Känner att jag blir optimistisk direkt när jag läser de raderna, jag menar, jag är ju trots allt en miljökämpe. Äcklas inte över tanken & jag tänker att det låter ganska vettigt. Jag slipper se de stackars grisarna som behöver trängas i sina boxar eller den söta kalven som måste sätta livet till för en kalvstek.

Jag slipper tänka på att jag genom att äta kött påverkar klimatet i vår värld.

Vad tycker ni? Läs hela artikeln här.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0