Kraftfulla ord

Det finns ett ord som jag verkligen ogillar & det är ordet hata. Att hata något är för mig något väldigt starkt. Ett ord som får mig att reagera & jag blir ledsen när någon missbrukar detta. Ett ord som innebär en väldigt stark känsla. En känsla som jag inte har funnit mig själv att känna för någon. Inte än så länge?! Denna känsla kanske infinner sig någon gång i mitt liv. Men jag hoppas inte det. 

Många i min närhet har missbrukat detta ord & har tex. sagt att "jag hatar henne". Men jag tror inte att någon människa kan hata någon pga. ett litet bråk eller en dispyt. Man kanske kan ogilla henne men hata är så starkt. Finns det något ord som ni anser vara starkt & kraftfullt? Som får er att dra öronen till er eller reagera lite extra mycket? 

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag måste faktiskt säga att jag hatar hon som försöker förstöra mellan mig och sambon. I 2 år nu har jag fått stå ut med hennes galenskap. Så henne hatar jag och önskar bort från jordens yta..=)

Men annars är jag så timid att jag inte hatar.. Det ska mycket till för det.

2010-04-24 @ 10:32:53
URL: http://strimmor.wordpress.com
Postat av: Jenni

håller med om ordet hata..

2010-04-24 @ 16:34:32
URL: http://mielekki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0