Balkong?

Idag har det vart en helt underbar dag. Caeilas humör har vart på topp hela dagen, många skratt & vi har lekt med E&K. En långpromenad i solskenet stod på schemat & nu är det verkligen vår, för jag har sett en liten humla.

Imorgon börjar vi dagen med babysim för att sedan åka till IKEA med E&K. Där ska jag köpa trall till balkongen, så att jag kan byta ut den fula gröna "golfmattan" som vi har där nu. Har även spanat in ett bord till balkongen, men det är alldeles för dyrt. Ska försöka hitta något på blocket, vill ha något marocko inspirerat. Har även under året samlat på mig lite lyktor som skall hängas upp, samt att jag ska kanske hänga upp en gardinstång med massa härliga tyger! Får se hur långt jag hinner imorgon! Är det någon som har tips på hur man ska inreda en balkong? Vad ska man tänka på? Vad ska man undvika? Hur gjorde ni?



Jag bjuder från en bild från dagens promenad!


Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag behöver också tips och inspiration.. Så svårt för vi har så liten balkong. Vi har ett litets runt bord och 2 sköna stolar. Vi ska också lägga trall efter att ha haft sån där matta, den är så snuskig. Sen tänkte jag köpa nån schysst matta att lägga över och massa blommor. Jag köpte fina krukor förra våren att hänga dels som amplar och dels på väggen. Har några ljuslyktor vi brukar ha ute. Nu har vi fått el utdragen så vi funderar på att köpa nån färgglad rislampa och hänga upp. Jag tänker mycket färger och mycket blommor. Måste bara få tummen ur, väntar på målarna som ska måla om därute eftersom vi bytt panel där.

Och det här blev visst mitt livs novell om en balkong..;-)

Puss!

2010-04-12 @ 22:04:45
URL: http://strimmor.wordpress.com
Postat av: vanessa

Vad vill ni ha för bord? Vi har ett litet med två stolar som bara står här ute...

2010-04-13 @ 09:02:54
Postat av: Linnea

Jag har ett planteringsbord med zinkskiva. kostade kanske 300kr eller så och jag har sett att de finns på biltema. Då slipper du stå och plantera blommor inne eller på balkonggolvet :)Sen hade vi en sån där plastgrej på sidan av balkongen som insynsskydd men den tog jag bort och skaffade en hög blomställning med plats för 4 balkonglådor. Något annat som jag själv tycker är fint är när man bygger till som en blomhylla på sidan av balkongen, perfekt för att ställa lyktor på.

2010-04-13 @ 10:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0