Långfredagen!


Idag har vi haft fullt upp här hemma. Jag & Alex har gjort ett riktigt ryck, vi har slipat alla hyllplan, damsugit hela lägenheten, bakat, tvättat & lagat mat (egentligen ska man ju bara slappa idag).

Dagens pyssel var Hårband. Jag tycker att Caeila passar i hårband & det är bra att ha som accesoar när hon har lite "killigare kläder". Har letat igenom hela Västerås samt nätet efter fler hårband till Caeila. På stan har jag köpt de tre som finns på H&M & på nätet hittade jag beställningssidor från England eller USA. Ville dock inte betala porto på ca 230 kr så jag tog tag i det själv.

Så igår tog jag med mig Caeila till syaffären som ligger i Centra. Vi inhandlade de nödvändiga tygerna & idag bestämde jag mig för att vara kreativ & sy påskpresenter. Lilla tjejen måste ju få något på påsken &  hon kan ju inte äta godis. Det blev tre hårband i färgerna cerise, svart & blå. Imorgon ska jag även sy två stycken till i lila & vitt (resultat längre ned).

Efter pysslandet så lagade jag helstekt fläskfilè med potatis (trots att det är långfredagen) & vi har tittat på Talang. Min favorit var undersköterskan (en man) från Västerås, han var ju helt underbar. Blir så glad för sådana personer som han, när de förändrar sitt liv. Ingen väntade sig den rösten, Sveriges egen Paul Pots!

Missade solsidan tyvärr då Caeila har vart helt hysterisk. Det tog mig en timme att få henne lugn. Tror verkligen att tänderna är på G, hur lång tid tar det för den första att växa fram? Tycker så synd om henne när hon inte kan varva ner ordentligt.

Ikväll blir det lugnt som vanligt med gos & kanske någon bra film. Lägger in lite bilder på systugan & det färdiga resultatet! Ha en trevlig kväll!


Jag & Caeila in action:



Caeila i ett av sina hårband:



Påskpresenten & the Collection



Börjar bli en liten samling!


Kommentarer
Postat av: Anka

Blev ju jättefint ju :) Roligt med sånt som ingen annan har heller :)

2010-04-03 @ 00:15:36
URL: http://blomsteranka.blogg.se/
Postat av: Jenni

fina hårband. :)

han undersköterskan som sjöng opera brukar jobba på IVA ibland, så det har varit ett väldigt snack om honom. var bara tvungen att kolla då, och han var ju fantastisk! :D lär snackas en hel del om honom på jobbet idag.

ha en bra lördag och glad påsk! <3

2010-04-03 @ 06:00:25
URL: http://mielekki.blogg.se/
Postat av: Sarah

Har du sytt det röda själv? Det var väldigt fint. Jag ska ner på hårbandsjakt idag, man lär väl passa på och använda sånt på Ella innan hon lär sig slita bort dom själv..;-)

2010-04-03 @ 09:59:51
URL: http://strimmor.wordpress.com
Postat av: SarahPaskota

Sarah: Ja jag har gjort den själv. Den blev väldigt bra ska göra en likadan i vit!



Jenni: du kan häls ahonom om du ser honom att jag & Caeila gillade honom enormt, CAeila kunde inte sluta stirra på honom. När han var klar så lekte hon som vanligt.



Anka: JA det är ju alltid kul med eget!

2010-04-03 @ 13:00:01
URL: http://sarahpaskota.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0