Gud vad jag älskar att fynda!


Jag är en sådandär tjej som inte skäms över att köpa begagnat. Tvärtom är jag riktigt nöjd & stolt över mig själv när jag hittar något fynd. Det kan vara allt från möbler till kläder. Gjorde ett riktigt fynd här i höstas då jag köpte en slaktarbänk från ballingslöv för bara 800 kr nypris för den är ca 10 000kr. Den står nu i min matsal! Det som var lite roligt med det hela var att dagen efter att jag hade fått hem den, var en likadan slaktarbänkar med i tvprogrammet Design Simon & Tomas. Jag tycker även om att köpa nytt, men innan jag gör köpet brukar jag kolla efter om det inte finns något som är lika snyggt fast begagnat. Brukar oftast spara en peng!

Barnkläder är en passion för mig & för mig som mammaledig är det perfekt med begagnat. Vi har en väldigt begränsad inkomst & andrahhands värdet på barnkläder är oftast i väldigt bra skick. Jag älskar märket molo & inser att det märket är alldeles för dyrt för mig i affärena. Men på tradera där kan jag verkligen fynda! Älskar den sidan, är inne varje dag & hittar oftast något att buda hem. Ibland vinner jag & ibland inte. Det är så kul att få hem små paket på posten. En annan sak som är roligt med just budandet är att jag iallafall får en adrenalinkick. Brukar lägga mitt bud precis i slutminuten & under den minuten slår mitt hjärta extra fort. När jag väl inser att jag har vunnit brukar jag skrika till av glädje.

Finns även en lokal babyshopp som säljer begagnat här i Västerås, som jag brukar besöka en gång i veckan. Kommer aldrig därifrån tomhänt, har både köpt leksaker till lillan & kläder.

Blev idag inbjuden till en facebookgrupp som heter Bortskänkes/Bytes/Ges/Mottages/Doneras/021-området. Det är en grupp där man hjälper varandra. Det finns till exempel en person som önskar för en annans familjs räkning, en annan som söker saker till sitt hundpensionat osv. Jag gillar sådana här ideèr & tycker att de som kommer på dem är geniala. Så gå med du med om du behöver något eller vill skänkabor något.


Det finns även många andra fördelar med just begagnat. Speciellt när det är till små barn. För det första så har alla spår av kemikalier försvunnit från begagnade barnkläder, då de blivit tvättade mer än en gång. Detta gör att ditt barns hy skonas & intaget av kemilakier minskar. För det andra är det väldigt miljövänligt, jag kan shoppa utan att känna att jag bidrar till konsumtionssamhället (förutom den slanten jag ger till den jag köper). Den tredje orsaken är att det är billigt, jag kan bjuda hem klädpaket med 20 plagg för 37 kr. Vart hittar jag det i en affär? Får inte ens en body för den slanten.

Tänkte lägga upp lite bilder på mina fynd för att ni skall bli inspirerade:

Slaktarbänken från Ballingslöv:


Klädfynd från PoP & molo



Så tänk klimatsmart, köp begagnat!




Kommentarer
Postat av: Sarah

Haha din lilla Traderaholic..;-)

Jasså, säljer Barnshoppen bara begagnat? Jag köper inte begagnat alls, don´t like it..=) Men å andra sidan kör vi mest på billiga kläder från HM & Lindex osv..=)

Hoppas ni haft en fin påsk!

2010-04-03 @ 09:57:42
URL: http://strimmor.wordpress.com
Postat av: ' * ♥ . p o u l i n e . ♥ * '

Glad påsk på dig =)

2010-04-03 @ 13:16:26
URL: http://poulines.se/
Postat av: Sarah

Nej de säljer lite nytt :D

2010-04-03 @ 14:39:31
URL: http://sarahpaskota.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0