Gröt

Ända sedan jag har börjat amma har jag blivit sjukt förvirrad & glömsk. Brukar säga att jag har gröt i hjärnan. Enligt min vän doktor Å så är detta ett vanligt fenomen vid amning & när man får barn. Kroppens hormoner "säger" åt en att släppa allt & koncentrera sig på sitt barn. Det är säkert något som finns kvar i våra kroppar efter våra förfäder.

Tycker dock att det är jobbigt & blir ofta arg på mig själv när jag glömmer saker som att ringa prästen till Caeilas dop eller att jag gömmer bort vad jag ska säga?! Jag kan glömma vad folk heter & kan säga fel saker fast jag tänker dem rätt i gärnan, känner mig lite handikappad. Har ni andra mammor också gröt i huvudet? Hur känns det då?

Kommentarer
Postat av: Anka

E precis likadan, när man pratar med vänner som inte har barn tror de ju att man fått en stroke lr nått, tappar bort sig i meningar och säger konstant fel. Typ du vet hon....Pontus?! WTF liksom.

Tur att mammavännerna förstår en å att man inte e ensam annars hade man ju krävt skallröntgen :P

2010-04-09 @ 18:29:54
URL: http://blomsteranka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0