Film & Verklighet

Såg ni på Boston tea party i veckan? Det gjorde jag & där tar de upp hur filmen påverkar våra liv. Även jag vet att det påverkar oss mer än vi tror. Vi kan finna tröst, bli förbannade, skratta eller gråta under en film. Men jag tror att det är viktigt att skilja på verklighet & fiction. Jag tror att speciellt unga har svårt att skilja film & verklighet, det vet jag att jag hade. Man trodde att allt skulle vara som på film ett förhållande, jobb eller verkligheten.

Filmen var ju ens inkörsport till det vuxna livet & man slapp prata med sina föräldrar & trodde att man visste allt (pratar om mig själv iallafall). Tyvärr fungerar ju det verkliga livet inte riktigt som på film. Vardagen finns ju faktiskt & tristess existerar. Varje dag kan inte vara romantisk eller spännande. Då skulle man bli utmattad. Men man måste aktivera sig själv & inte låta den berömda "slumpen" avgöra hur ens liv ska se ut. Jag brukar alltid försöka uppmuntra folk att testa nya saker & ta tag i sitt liv. Det är du som utformar ditt liv & ingen annan.

Däremot gillar jag att filmer anspelar på att allt är möjligt & jag själv gillar att drömma. En film kan förgylla en kväll & man kan drömma sig bort för ett litet tag. Den bästa genren är tveklöst Fantasy/SciFi/Äventyr. Jag är en sådandär fantasy nörd som slukar böcker som Twilight, Harry Potter, Eragon etc. Jag gillar att resa till en annan värd & uppleva äventyr med drakar & riddare. Känner att jag måste få fly denna värld ibland & resa in i en annan. Hela min uppväxt har jag slukat böcker & film på löpande band. Det är kanske därför som jag är en sådan drömmare. Har tyvärr inte sett Avatar ännu, men väntar med spänning tills att den kommer ut på DVD. Detta år är ett riktigt bioår för mig. Då filmer som Robin Hood, Alice i Underlandet, Iron Man 2, Prince of Persia, Eclipse, Harry Potter and the Deathly Hallows: Part I & Narnia kommer. Av varje trailer får jag gåshud & rysningar!

Blir mycket barnpassning för mormor & morfar!








Kommentarer
Postat av: Sarah

Massa bra filmer i år måste jag hålla med om... Ser även framemot SATC 2.

Ska kanske våga ha barnvakt när Eclipse kommer, man kan ju gå på sena föreställningen så slipper hon bli matad & bytt på av nån annan än mig.. Annars får det vara..hehe..

2010-04-04 @ 16:49:19
URL: http://strimmor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0