Bara en vanlig dag hemma hos Paskotas!


Idag känner jag suget, inte vilket sug som helst utan det där effektiva suget som kommer över mig ibland. Detta sug gör min man alldeles matt & han vill bara dra något över huvudet & gömma sig. Han brukar oftast säga "hur fan kan du hinna med allt". Han diskar på en timme jag diskar samma disk på 10 minuter. Han viker tvätten på en timme, jag gör det på 15 minuter så kan vi hålla på.

Jag brukar oftast kontra med att jag redan från dag ett har fått hjälpa till hemma, vilket han aldrig har behövt. Jag brukar berätta för honom att varje gång jag gör något har jag en väl utarbetad plan i huvudet. Vad som skall vikas först eller vad som skall diskas först osv. Om man arbetar utefter en plan går det oftast fortare än om man bara tar det som det kommer. Man kan ju inte inkudera allt, men det mesta går att räkna med.

Så idag känner jag för att ta tag i bokhyllan med det stora B:et. Det är en gigantisk väggbokhylla som skall täcka en av våra vardagsrumsväggar. Den kommer bli ca 350 cm lång, 30 cm djup & 244 cm hög. Det skall inte bara vara en bokhylla utan även fungera som ett kontor. Hitills har vi (pappa & jag) sågat till alla bitar med hjälp av pappas monster såg!

Idag skulle jag vilja ta tag i slipningen & imorgon tar jag tag i målningen . När detta är klart skall vi montera upp den på plats & därefter skall det spacklas och slipas, inga skarvar får vara synliga.

Slänger upp en bild på en av ritningarna (den utan mått), så kan ni kanske få en bild av vår vision:





Nej nu är det dags att sätta fart, inte snacka så mycket :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0